zaterdag 18 juni 2011

Een oude ark

Bij ons is het begonnen met een oude ark. De ark die in 2005 op onze huidige plek lag werd gebouwd in 1962 (mijn geboortejaar) een goed bouwjaar dus;-) Een goede betonnen bak als basis met een eenvoudige houtskeletbouw daarbovenop. Helaas wel bekleed met eterniet, het asbesthoudende materiaal dat veelvuldig gebruikt werd in die tijd. Het materiaal waar je maar beter kan afblijven. En dat had de bewoonster dan ook gedaan. Los van de groeimeters van de kinderen, die op de wand waren getekend, het schilderij op een van de slaapkamervloeren en later ook een heuse douche had ze er weinig aan gedaan sinds dat bouwjaar. Het bouw behang zat er nog op!! Wat ik leuk vond was het doorgeefluikje van de keuken naar de kamer, dat had ik als kind altijd spannend gevonden, als je dat bij een vriendinnetje in huis tegenkwam. En de mooie granieten aanrecht, die wel zo'n 15 cm te laag zat volgens de huidige norm. Nou ja, bij woonarken spreek je niet over normen en bouwbesluit. Daar kun je helemaal mee uit je dak gaan dus. Maar als je tegenwoordig een grote investering doet op een plek als de onze is het natuurlijk wel zinvol het bouwbesluit te volgen i.v.m. de eventuele verkoop later. Dan kun je de vormgeving voldoende toepassen dat jou ark ‘eigen’ maakt.
Enfin, op deze blog ga ik je in de loop der tijd vertellen hoe het wonen op een ark, maar vooral ook het verbouwen of nieuw bouwen kan verlopen.

1 opmerking:

  1. Nu al een leuk blog. Ik ga je volgen (ps tweet je blog aan @vtwonen!)

    BeantwoordenVerwijderen